Bir Garip Aşık Seven Yanar Şimdi Anladım Sende Güzel Bir Söz Ekle
AnasayfaFlash ŞiirlerForumlarDuygusal KliplerGüzel SözlerSohbet GirişiŞiirler Sitede şuan 10 Kalp Atıyor
Sonsuzluk.Net :: Başlığı Görüntüle - TANRI VE EVRENİN BASLANGICI
Forum Anasayfası  •  Yardım  •  Forumlarda Ara  •  Bilgileriniz  •  Arkadaş Listeniz  •  İstatislikler 

TANRI VE EVRENİN BASLANGICI

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    Sonsuzluk.Net Forum Ana Sayfası -> GÜZEL DİNİMİZ İSLAM Sayfayı Yazdır
Yazar Mesaj

vidocq


Yeni



Kayıt: May 15, 2008


Mesajlar: 25


Yaş: 41


Cinsiyet:<b>Cinsiyet</b>:Bay


Teşekkür Etti: 0


Teşekkür Edildi 0


6.25 Rep


Nereden: manisa



Durum: Çevrimdışı




Seviye:3
 
0 / 44
21 / 21
7 / 9



MesajTarih: 24 Hzr Çrş, 2009 5:25 am    Mesaj konusu: TANRI VE EVRENİN BASLANGICI Alıntıyla Cevap Ver


ünlü fizikci hawking diyorki :
'zamanı meydana getirmeye tanrı'nın sebep olduğunu söylemek ne manaya gelir? sebeplilik zamansal bir etkinliktir. zaman daima sebep olunmuş şeyden önce var olmalıdır.tanrı'nın nahiv imgesinin evrenden önce varolması, 'zaman' önceden yok idiyse, açıkça saçmalıktır.' ***
türkçesi: bir şeyin yaratılmış olması o şeyin bir öncesinin olmasını gerektirir. dolayısıyla evrenin yaratılmış olması için ondan önce bir zaman kavramı olmalıdır. ve hatta tanrının bile varlığını zaman kavramı dışında açıklayamayız. nitekim beka ve ezel kavramları bile zamanla ilişkilidir ve tanrıyı zamanın içinde açıklar. o halde tanrı zamanı yaratmamıştır ve yaratıcı olamaz. zaman evrenle birlikte ortaya çıktığına göre tanrı da olamaz. (yokluk yine zamansal bir kavram olduğundan zaman tanımında evrenle birlikte geçmektedir.)

ayrıca, milliyet gazetesinden eski bir haber:

fizikçi stephen hawking, evrenin varoluşunu açıklamak için bir tanrı'ya ya da ilahi bir güce gerek olmadığını, evrenin varoluşunun fizik kurallarıyla açıklanabileceğini söyledi. profesör hawking'in bu açıklaması, fizikçi ile din adamları arasında şiddetli bir tartışmanın fitilini yaktı. daha önce, evrenin 15 milyar yıl önce "big bang" yani "büyük patlama"yla oluştuğunu söyleyen hawking, 1988'de yayımladığı "zamanın kısa tarihi" isimli kitabında evrenin yaradılışının tanrı'ya mal edilmesi konusundaki endişelerini dile getirmişti.

'büyük patlama'nın sırrı'
stephen hawking, bu kez daha da ileri giderek tezinin alanını genişletti... hawking'in tezi şu: "görünür olan üç boyut var. dördüncü boyut zaman.. ancak bunların ötesinde bir de beşinci boyut var ki bu, evren ve zamandan oluşuyor. 'büyük patlama'nın nedeni de beşinci boyuttaki şartlar..."

'başka güç aramayın'
fizikçi bu konuda da şu yorumu yapıyor: "bu durum, zamanın, her şeyin başlangıcı olduğu anlamına gelir. her şeyin nasıl başladığını anlayabilmek için evrenin dışında bir güç aramaya çalışmamalıyız. ayrıca hawking kendisinin asla bir ateist olmadıgını söylemiştir.ama bu sölediklerine bakarsak dısardan allahın mudahalesi olmadan bilimsel kurallarla evren hersey olusmustur diyor.bunları acıklamak için tanrıya gerek yoktur diyor ama bu tanrının olmadıgını da kanıtlamaz diyor.anlamdıgım nokta eger dediği gibiyse allahın varlıgını anlamamız imkansız olacak.çünkü allah butun sureclerin dısında kalıyor.oysa kuranda allahın varlıgını anlamak için etrafınıza yarattıklarımıza bakın diyor.bu kadar süper bir beyin bunları söyleyince kafam cok karıstı,söylediklerine inanmak istemiyorum.yoksa dini inanclarıma zarar vericek.bu konuda birşey bilen varsa yazsın lutfen..
Bağlantıları Yalnızca Kayıtlı Kullanıcılar Görebilir!
Hemen Kayıt Olun veya Hesabınıza Giriş Yapın!

(¯`·._.·[Sonsuzluk.Net İmza Alanı]·._.·´¯)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder

Black_Rose


Uzman



Kayıt: Aug 03, 2008


Mesajlar: 731


Yaş: 41


Cinsiyet:<b>Cinsiyet</b>:Bayan


Teşekkür Etti: 42


Teşekkür Edildi 41


81.50 Rep




Durum: Çevrimdışı




Seviye:24
 
0 / 1353
646 / 646
33 / 68



MesajTarih: 24 Hzr Çrş, 2009 4:58 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver


Sevgili vidocq yazını ilgiyle okudum anlamak için iki kez okudum bu yazı benim Yaradanımın ne kadar büyük olduğunu birkez daha anlamamı sağladı öyleki...
okadar büyük beyinler evrenin neden yaratıltığını ne için yaradıldığını kimin için yaradıldığını kavrayacak kadar büyük değiller demekki bunu anlamaları için kuranı kerimi incelemeleri yeterli...


ALLAH Evreni Niçin Yarattı_?

Çok bilinen bir hadise göre Allah peygamberimize:"sen olmasaydın kainati yaratmazdım" demiştir.Yani bu hadise göre Allah bizleri ve dünyayyı peygamberimizin yüzü suyu hürmetine yaratmıştır.Fakat bunun islamın tevhid inancına aykırı olduğu ve peygamberi aşırı sevmenin yarattığı bir yanılgı olduğu konun ehli diyebileceğimiz Diyanet İşleri Eski Başkanı Prof.Süleyman Ateş tarafından vatan gazatesinde izah edilmiş:

"Allah, kâinatı hiç kimse için değil, kendisi için yaratmıştır. Allah, varlığı zorunlu ve kendi kendine vardır. Evren de başka bir varlıktan değil, kendi düşüncelerinden var olmuştur. Bizler ayrı ayrı varlıklar olarak var değildik, ama Allah'ın bilgisinde vardık. Allah bizim varlığımız sonradan öğrenmiş değildir. Çünkü O'nun bilgisine yeni bilgiler eklenmez. O'nun bilgisi ne artar, ne eksilir, ezelde olduğu gibi hep aynıdır. Eflatun, evren varlıklarının, yaratıkların, bilgi yani ide halinde Allah'ın bilgisi durumuna ideler Alemi demiştir. İslâm Tasavvufunda ise bilgi durumundaki varlıklara a'yân-i sabite denir.

İşte Allah, bilgisindeki bu varlıkları görünür âlemde bilgisine göre biçimlere koymuştur. Bunu niçin yapmıştır? Kendi sıfatlarını etkinleştirmek için. Zira Muhyiddin ibn Arabi'nin dediği gibi rızk verilenler olmadıkça rızk vericiliğin, bilinen olmadıktan sonra bilenin, yaşayanlar olmadıktan sonra yaşatıcılığın anlamı kalmaz. Allah yaşatandır, öldürendir, yeniden yaratandır, rızk verendir, bilendir, hükümdardır, hükmünü yürütendir, hasılı sayısız sıfatların sahibidir. Bu sıfatların etkinleşmesi için yaratıkların var olması gerekir. Işığı olmayan güneş düşünülemeyeceği gibi, yaratığı olmayan yaratıcı da düşünülemez. İşte Allah, kendi sıfatlarının etkinliği için evreni yaratmıştır. Bir âyette 'Ben insanlan ve cinleri bana tapmaları için yarattım' buyurulmaktadır. İbn Abbas bu âyetteki tapma fiilini bilme şeklinde açıklamıştır. Çünkü tapma, bilmenin en ileri boyutunu işaretler. Allah, bilinmesi, kendisine tapılması için evreni yaratmıştır.

O halde evrenin yaratılış sebebi herhangi bir varlık değil, bizzat Allah'ın kendisidir. Hocaların, "Allah âlemi, Hz. Muhammed'in yüzü suyu hürmetine yarattığı şeklindeki" ifadeleri, uydurma bir hadise dayanır. Güya Allah, Hz. Muhammed'e hitaben: "Levlâke lemâ halak-tu'l-eflâk: Sen olmasaydın, bu felekleri (yani evreni) yaratmazdım" demiştir. Kudsi Hadis şeklinde aktarılan bu rivayet, hadis bilginlerinin ittifakıyla uydurmadır. Bu inançlar, aşın peygamber sevgisinin bir tezahürüdür. Hıristiyanlar İsa'yı evrenin yaratılış sebebi görürken Müslümanlar geri kalacak değil ya, onlar da Hz. Muhammed'i evrenin yaratılış gayesi görmüşlerdir. Bunlar Peygamberleri putlaştırmaktır. Hz. Muhammed'in getirdiği tevhid inancına da aykırıdır. Bütün yaratıklar, bütün insanlar Allah'ın yaratığı ve kuludur. Allah, evreni, herhangi bir kimse için değil, kendisi için yaratmıştır."


İşe Isbat Size Kurandan ayetler...


"Biz göğü, yeri ve bu ikisi arasında olanları oyun olsun diye yaratmadık." (Enbiya suresi, 16)

"Göğü, yeri ve bu ikisi arasında olanları boşuna yaratmadık." (Sad suresi, 27)

“Ben cinleri ve insanları, ancak bana ibadet -kulluk- etsinler diye yarattım.” (Zâriyât Sûresi, 56)

Hanginizin daha güzel iş yapacağını belirlemek için sizi imtihana çekmek üzere ölümü ve hayatı yaratan O’dur. Azîz’dir O, Gafûr’dur. (Mülk Suresi Ayet 2 )


12. diyanet işleri başkanı Süleymen Ateşin bununla ilgili bir soruya cevabı...

Bir ayette, "Ben insanları ve cinleri bana tapmaları için yarattım" buyurulmaktadır. İbn Abbas, bu ayetteki tapma fiilini bilme şeklinde açıklamıştır. Tapma, bilmenin en ileri boyutunu işaretler. Allah; bilinmesi, kendisine tapılması için evreni yaratmıştır.

O halde evrenin yaratılış sebebi, bizzat Allah'ın kendisidir. Allah'ın varlığı yaratmayı gerektirir. Hocaların, "Allah âlemi, Hz. Muhammed'in yüzüsuyu hürmetine yarattı" şeklindeki ifadeleri, uydurma bir hadise dayanır. Güya Allah, Hz. Muhammed'e hitaben, "Levlâke lemâ halaktu'l-eflâk: Sen olmasaydın, bu felekleri (yani evreni) yaratmazdım" demiştir.

Kudsi hadis şeklinde aktarılan bu rivayet, hadis bilginlerinin ittifakıyla uydurmadır. Bu inançlar, aşırı peygamber sevgisinin bir tezahürüdür. Hıristiyanlar İsa'yı evrenin yaratılış sebebi görürken Müslümanlar da onlardan geri kalacak değil ya, onlar da Hz. Muhammed'i evrenin yaratılış gayesi görmüşlerdir.

Hz. Muhammed'in getirdiği tevhid inancına da aykırıdır. Bütün yaratıklar, bütün insanlar Allah'ın yaratığı ve kuludur. Evren, O'nun düşüncesindeki bilgilerin görüntüye çıkması, sofranın açılmasıdır. "O, her an bir şandadır." O'nun yaratma eylemi bitmez, süreklidir, etkindir. Kimileri doğarken kimileri ölür. Evrende nice yıldızlar ömrünü tamamlayıp yok olurken yeni yeni yıldızlar oluşmaktadır. İşte bütün bunlar, Allah'ın yaratma sıfatının gereğidir.

Peygamberimizin kıldığı namaz
Soru: Peygamberimizin öğrettiği namaz, şimdi kıldığımız namaz mıdır? (Kenan Görüş)

Cevap: Namazın şekli ve rekât sayısı özetle de olsa Kur'ân'da vardır. Kur'ân, namaz kılmak isteyenin abdest almasını emreder. Nisa 102 ve Maide 6. ayetlerden namazda ayakta durulacağı anlaşılmaktadır. Yine Kur'ân, namaz için kalkıldığında herkesin, kolayına gelen bir Kur'ân parçası okumasını emreder. (Müzzemmil, 1-3,20. ayetler). Müminlere rükû ve secde etmeleri emredilir (Hac: 77, Bakara: 43). Demek ki namazın temel öğeleri abdest, ayakta durmak, Kur'ân okumak, rükû ve secde yapmaktır. Yine Nisa 102'nci ayetten de namazların, ikişer rekât olduğu açıkça anlaşılır.

Bugün kıldığımız namaz, Peygamberimizin kıldığı namazdır. Ancak namazın ardından yapılan merasimler, O'nun uygulaması değildir. O'nun, şartların gereğine göre iki, bazen birkaç namazı birleştirmesi çoğunlukla uygulamadan kaldınlmış, işin zor yönüne gidilmiştir. Fıkıh kitaplarındaki ayrıntıların, Hz. Peygamber'in ve Kur'ân'ın kolaylık (yüsr, hanîfiyye, semhâ) düşüncesine uygunluğunu söylemek güçtür.


En’am – 109. Ve Allah Teâlâ'ya olanca kuvvetleriyle yemin ettiler ki, eğer onlara bir mucize gelirse elbette ona imân edecekler. De ki: Mucizeler ancak Allah'ın katındadır. Size ne bildirecektir ki o mucize geldiği vakit de yine imân etmeyeceklerdir.



Bakara – 118. Ve bilmeyen kimseler dedi ki: Allah bizimle konuşsa ya veya bize bir âyet gelse ya. Onlardan evvelkiler de onların dedikleri gibi demişti. Kalbleri bir birine benzemiştir. Biz âyetlerimizi kesin îman sahibi olan bir kavme apaçık bildirdik.

Enbiya – 30. O kâfir olanlar görmediler mi ki, muhakkak gökler ve yer bitişik bir halde iken biz onları birbirinden yarıp ayırdık ve her diri şeyi sudan yarattık, hâlâ imân etmezler mi?


Nuh - 15. Görmediniz mi ki: Yedi göğü nasıl tabaka tabaka yaratmıştır.

İbrahim - 10. Resüller demişti ki: Gökleri ve yeri yaratan Allah Teâlâ hakkında şüphe edilebilir mi?. Sizi davet ediyor ki: Sizin günahlarınızdan bağışlasın ve sizi belirli bir vakte kadar geriye bıraksın. Dediler ki: siz de bizim gibi birer beşerden başka bir şey değilsiniz. Atalarımızın kulluk ettiklerinden bizi döndürmek istiyorsunuz. Haydi açık bir delil getirin bize.

Enbiya – ( İbrahim ) 56. Dedi ki: Hayır... Rabbiniz göklerin ve yerin Rabbidir ki, onları yaratmıştır ve ben ona şahitlik edenlerdenim.



Enam - 6. Görmediler mi onlardan evvel kaç nesil helâk ettik, o nesillere yeryüzünde size vermediğimiz imkânları vermiş idik ve onların üzerine göğü bol, bol salıvermiştik ve ırmakları onların altlarından akar bir halde kılmıştık, sonra onları günahları sebebiyle helâk ettik ve onlardan sonra birer başka, başka nesil meydana getirdik.



Şuara – 7. görmediler mi? Biz yeryüzünde her güzel çiftten nice bitkiler bitirdik

Nahl - 8. Ve kendilerine binmeniz için ve bir ziynet olarak atları, katırları ve merkepleri de yaratmıştır. Ve sizin bilemeyeceğiniz daha nice şeyleri de yaratacaktır.



İsra – 99. Onlar, gökleri ve yeri yaratan Allah'ın, kendilerinin aynı olan insanları yaratmaya da kadir olduğunu görmediler mi? Allah onlar için şüphe edilmeyen bir vâde takdir etmiştir. Ama zalimler, inkardan başka bir şeyde direnmiyorlar.


Yasin – 71. Şunu da görmediler mi: Biz onlar için kudretimizin meydana getirdiklerinden birtakım hayvanlar yarattık.

Bakara – 22. Öyle rabbiniz ki, sizlere yer yüzünü bir döşek, göğü de bir kubbe yapmış ve gökten su indirmiş ve o su ile sizin için rızk olmak üzere -bir nice şeyler meydana- çıkarmıştır. Artık Allah Teâlâ için bile bile eşler kılmayınız.

neml – 86. Görmediler mi ki, dinlensinler diye geceyi yarattık ve gündüzü apaydınlık kıldık. İman eden bir kavim için elbette bunda ibretler vardır.


Dip Not:


Değinmek istediğim bir nokta daha hawking ateist değildir evet ama rab tarafından indirilip kul tarafından değiştirilmiş bir kitaba inanan dine mensubdur bununda göz önünde bulundurulmasına dikkat çekerim ...

bu ve bunun gibi birçok ısbatla evrenin neden nasıl yaratıldığını burda yazabilirim ve kaynaklar sunabilirim evet newton veya hawking yada diğer büyük beyinler evrenin nasıl neden yaratıldığını sorgulayabilirler ama unutmasınlar o beyinlerin yaratıcısıda ALLAH (C.C)dir SAYGILAR...

(¯`·._.·[Sonsuzluk.Net İmza Alanı]·._.·´¯)


PİŞMANIM...!!! Senide İnsan Sanıp Saçmaladım...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder MSN Messenger

vidocq


Yeni



Kayıt: May 15, 2008


Mesajlar: 25


Yaş: 41


Cinsiyet:<b>Cinsiyet</b>:Bay


Teşekkür Etti: 0


Teşekkür Edildi 0


6.25 Rep


Nereden: manisa



Durum: Çevrimdışı




Seviye:3
 
0 / 44
21 / 21
7 / 9



MesajTarih: 13 Tem Pts, 2009 3:59 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver


burda benim yazdıklarıma karşı mantıklı bir cevap yok.allahın ne kadar büyük yüce oldugunu yazıp durmuşsun.zaten sorunda bu adamın iddasının bazı noktalarda kuranla çelişmesi.ayrıca ispat olarak kuranı göstermişsin.konuyla alakasız ayetlere de yer vermişsin.kuranı sorgulayamazsın zaten,oldugu gibi kabul etmek zorundasın.o nedenle bu adamın goruslerini çürütmek için kuranı bir ispat aracı olarak gösteremezsin.ama burda senin hatan yok,böyle de olmak zorunda.inanmak bu kadar kolay bir iş değil.ikinci konu bu adam allah yoktur demiyor zaten.sadece evren ve tüm yaratılışın tanrıdan bagımsız,ona ihtiyaç olmadan fiziksel kurallara göre gercekleşebilecegini söylüyor.gerisi sizin kendi inançlarınıza kalmış.ya tanrıya inanırsınız ya da inanmazsınız.ama benim kişisel düşüncem bukadar karmaşık bir olayı ancak belli varsayımlar altında ve fazla bilimsel temeli olmayan hususlarla açıklamaya çalışıyor.zaman herseyden önce vardı diyor.ama tanrı ve yaratılış gibi bir olayı mantık ve suanki bilimsel verilerle kesin şekilde açıklayabilmesını mümkün görmüyorum.ayrıca inançı ben kuran içinde görüyorum.okursun kitabı inanmak orda başlıyor veya başlamıyor.kuranın içinde yazılanlar beni tanrının varlığını inanmaya yetiyor.

(¯`·._.·[Sonsuzluk.Net İmza Alanı]·._.·´¯)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder   Sayfayı Yazdır
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)


 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti gönderemezsiniz
Bu forumdan eklenti indiremezsiniz


Powered by phpBB © 2006 phpBB Group

© Tasarım ibrahim Demircan

Resmi Facebook Sayfamıza Girmek İçin Tıklayın

[ Forum Arşivi | Sitemap | Forum PDA | Alt Yapı : Php-Nuke - Belediye Forumu - Teknik Servis Yazılımı ]